Sunday 18 November 2012

Linecké těsto :)

Upiekłyśmy z ciasta, które nazywa się "linecké těsto" :). Tradycyjny przepis jest krótki: 3-2-1: 300 gram mąki, 200 gram masła, 100 gram cukru pudru. Masło powinno być miękkie, ciasto wyrobione bardzo szybko - bądź w zimnie, bądź na zimnej stolnicy (ja robiłam w misce) - tylko o tym nie wiedziałam.
Miałam również przepis z innymi proporcjami (500-300-170) i  takiego robiłam, po pierwszej partii uratowałam resztę dosypując więcej mąki. Ciastka smakują tak samo jak te, które jadłam, ale pierwszego dnia mogły służyć za broń ninja :D. Taaakie twarde :). Do dzisiaj trochę zmiękły. Następnym razem wyrobię na balkonie i spróbuję zrobić wg. oryginalnej receptury.
Ciasteczka są bardzo dobre, mają wyraźny maślany smak, który uwielbiam :). "Teściowa" zrobiła je tak, że w jednym wykrawawała malutkie okienko, drugie smarowała dżemem i sklejała razem. Ale jej to naprawdę krucha, rozpływająca się w buzi pychota :). Może za którymś razem uda mi się takie zrobić :). Na teraz do kawy mogą być i takie :).

No comments:

Post a Comment